maanantai 18. marraskuuta 2013

Tavoitteita

Olen kävelylenkeilläni miettinyt, että mitkä ovat nyt minun tavoitteeni loppuvuodelle/ensi vuodelle.

Ehdoton tavoitteeni on juosta ensi keväänä Tukholmassa maraton. Hieman pelottaa, että onnistunko, kun kesä ja syksy on ollut kovin rikkonaista juoksun suhteen. Olen kuitenkin suhteellisen luottavainen, että jos nyt vain saan tästä eteenpäin suht tasapainoisesti ja terveenä treenata, niin pääsen kyllä maaliin. Aikatavoitetta en taaskaan ota, kunhan maaliin pääsen.

Loppuvuoden tavoitteena onkin päästä reippaasti treenamisen makuun taas kiinni ja löytää hyvä rytmi töiden ja juoksemisen välille. Epäilen, että olin tässä aiemmin hieman liikaakin innoissani, kun yhdistin raskaat työpäivät juoksulenkkeihin ja vapaapäivät vielä sitäkin innokkaammin juoksemiseen. Pitäisi osata pitää vapaata ihan kunnolla joskus, eikä ajatella, että vapaapäivänä juostaan, kun saa kevyin jaloin juosta. Joskus pitää antaa niiden jalkojen ihan vain olla.

Toinen tavoitteeni liittyy kehonhuoltoon - jälleen kerran. Jos jossain kehonhuoltoon liittyvässä asiassa olen hyvä, niin sen välttelyssä ja unohtamisessa. En tiedä millaista piiskauskuuria pitäisi suunnitella rangaistukseksi unohtamisesta. Tähän pitää vain keksiä ne itselle sopivat keinot, ja niitä pohtiessa yrittää muistaa venytelyllä ja vanutella, edes silloin tällöin. Onneksi sentään on kansalaisopiston venyttelyryhmä, jossa olen (paikalle ehtiessäni) viihtynyt paremmin kuin hyvin.

Millaisia tavoitteita teillä on?


1 kommentti:

  1. Samaa rytmin hakemista täälläkin: työn, liikkumisen ja levon sopivaa yhdistämistä. :) Ja tuo kehonhuolto. Siihen pitää panostaa taas kerran. Josko näitä asioita ennen joulua, katsoo sitten keväällä, mitä tavoittelee ja miten.

    Hyvää mieltä ja mukavia treenailuja!

    VastaaPoista